Blote benen

Ds. H. Paul / Geen reacties

Vraag

Deze vraag zou ik graag willen stellen aan een dominee van de Gereformeerde Gemeenten. Het gaat over het naar de kerk lopen in de zomer met blote benen. Mijn man wil graag dat ik op zondag met blote benen naar de kerk ga, maar zelf twijfel ik er over of het netjes is om in blote benen naar Gods huis te komen op zondag. Ik weet wel dat het niet in de kleren zit, maar toch zou ik graag uw mening hier over willen weten. Als u het een rare vraag vindt, sorry daarvoor.

Antwoord

Beste vraagstelster,

Als we ons begeven naar Gods huis dienen we gekleed te gaan alsof we naar de koning gaan. Dan behoort men naar mijn mening niet met blote benen daar heen te gaan. Vroeger droeg men zwarte kousen. Dat behoeft echt niet meer. Maar zonder kousen is wel het andere uiterste. Daar ben ik geen voorstander van.

Hartelijke groeten,
Ds. H. Paul

Lees meer artikelen over:

kleding