Bijbelverklaring bij het boek Job

Ds. H. Peet | 2 reacties | 20-04-2016| 10:32

Vraag

Ik zoek een reformatorische bijbelverklaring/uitleg/commentaar bij het boek Job. Matthew Henry heb ik al. Calvijn vind ik te dik. Heeft u tips?


Antwoord

Voor de uitleg van het boek Job zou ik je willen verwijzen naar:

1. Het boek Job voor de gemeente verklaard van dr. H. Schroten
2. Job uit de serie Korte Verklaring van dr. J.H. Kroeze
3. Zo rijk als Job van drs. C. Bijl (verschillende preken)
4. Job uit Tekst voor tekst (beknopt) van dr. J.h. Kroeze
 
Met een hartelijke groet,
Ds. H. Peet

Lees meer artikelen over:

bijbelverklaringJob

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Ds. H. Peet

  • Geboortedatum:
    15-01-1964
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Sliedrecht (Eben-Haëzer)
  • Status:
    Actief
115 artikelen
Ds. H. Peet

Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
2 reacties
gertjan27
21-04-2016 / 09:21
Hallo, een lezenswaardig boek over Job is ook 'Teleurgesteld in God' van Philip Yancey. Zie de recensie in de Waarheidsvriend, Digibron, 28 september 1989.
Duijzer
05-08-2016 / 15:59
Een uitgebreide is ook Hutcheson - Het boek Job - 2 delen.Te koop in de boekwinkel ISBN 9789055514625 €49.50 voor 2 delen.
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Ds. Van den Belt over scheppingswonder (2)

Aan ds. Van den Belt, n.a.v. uw vorige antwoord over de schepping. Gelooft u wel dat de dagen in Genesis van de schepping letterlijke dagen waren?
Geen reacties
19-04-2008

Leuke jongen met klassiek autisme

Al meer dan een jaar heb ik intensief contact met een jongen (19). Hij heeft (klassiek) autisme. We zijn heel goede vrienden en kunnen alles met elkaar delen. Hij voelde bijna direct al wat voor mij. ...
8 reacties
19-04-2018

Soms voel ik me zo hopeloos. Vind ik eerst iemand anders super leuk, gaat het daarna over omdat het niet wederzijds is (...)

Soms voel ik me zo hopeloos. Vind ik eerst iemand anders super leuk, gaat het daarna over omdat het niet wederzijds is. Als ik daar dan mee heb leren leven gaat het nu net zo met een vriendin van dege...
Geen reacties
19-04-2006
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag