Woord-openbaring

Redactie Refoweb | 3 reacties | 26-07-2013| 09:18

Vraag

Ik heb een vraag aan iemand van de Ger. Gem. Zondag werd er bij ons in de preek gezegd dat een woord-openbaring nog geen persoons-openbaring is! Kunt u daar misschien een duidelijke uitleg van geven? Wat is het verschil?


Antwoord

Zie voor het antwoord deze url.

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2824 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
3 reacties
MUS
26-07-2013 / 12:00
En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als des Eniggeborenen van den Vader), vol van genade en waarheid. (Johannes 1:14)
Hoezo geloofsonzekerheid...
sydneylover
26-07-2013 / 19:03
Lees nog eens het prachtige antwoord van ds. Vergunst in de URL.

Helaas is de vraag een van de voorbeelden van een dogmatisch rookgordijn dat door een flinke groep dominees in de Gergem tegenwoordig wordt opgetrokken..
Daniel
27-07-2013 / 17:10
@MUS......is jouw naam verbonden met:

Zelfs vindt de mus een huis, o HEER,
De zwaluw legt haar jongskens neer
In 't kunstig nest bij Uw altaren,
Bij U, mijn Koning en mijn God,
Verwacht mijn ziel een heilrijk lot;
Geduchte HEER der legerscharen,
Welzalig hij, die bij U woont,
Gestaâg U prijst en eerbied toont.

Maar ik ben nog wel eens onzeker over het geloof, ik ben een twijfelaar met diepe gronden.
Had ik jouw geloof maar, soms is bij mij de koek op en liggen er enkel kruimels op de plank......ken jij dat ook?
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Taboe-onderwerp

Aan ds. Vergunst. Ik ben een jongeman en gelukkig getrouwd. Er is alleen één zaak waar ik mee worstel. Mijn behoefte aan seksuele gemeenschap is wat hoger dan die van mijn vrouw. Dit zorgt er voor dat...
Geen reacties
26-07-2019

Wisselende contacten en HPV-virus

Ik heb een vraag over het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker. Drie jaar geleden ben ik op het hpv-virus getest, dit was toen niet aanwezig. Nu ben ik erg bang voor baarmoederhalskanker. Ik ...
Geen reacties
26-07-2018

Spijt van mijn scheiding

Ik ben een vrouw (met kinderen), gescheiden en weer hertrouwd. Ik heb veel spijt van mijn scheiding, maar kan niet meer terug. Ik heb veel verdriet over wat ik iedereen heb aangedaan. Ben lid van de H...
Geen reacties
26-07-2019
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag