Vraag over mijn ogen

drs. N. Wolswinkel | 23 reacties | 08-06-2010| 15:00

Vraag

Ik heb een vraag over mijn ogen. Sinds twee jaar geleden zie ik allemaal vlekjes ('draadjes') die door mijn gezichtsveld zweven. Deze zeer irritante vlekjes zie ik altijd; als ik naar links kijk, naar rechts, naar boven en naar beneden. Hierdoor kan ik me niet goed concentreren op de dagelijkse dingen die ik moet doen. Ik was onder behandeling van de oogarts, omdat de opticien mijn ogen niet 100 procent goed kreeg en omdat mijn moeder een aandoening aan haar gele vlek heeft. Uiteraard heb ik deze vraag ook aan de oogarts voorgelegd, maar hij zei alleen dat dat de krenten in de pap zijn. Hier had ik dus duidelijk niets aan. Misschien weet u wat het is en wat er aan gedaan kan worden? Alvast bedankt.


Antwoord

Vraag de oogarts wat hij precies heeft vastgesteld, hoe dit wordt genoemd en wat de behandeling en prognose is. Zo krijg je duidelijkheid en kun je meer zekerheid krijgen.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medisch

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

drs. N. Wolswinkel

  • Geboortedatum:
    02-02-1957
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief
331 artikelen
drs. N. Wolswinkel

Bijzonderheden:

Huisarts


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
23 reacties
Cloudsadmirer
10-06-2010 / 11:08
Als ik dit lees ben ik erg blij met goede ogen, hopelijk blijft dat. Sterkte met al die flitsen en andere fratsen.
1a2b3c
10-06-2010 / 11:32
Zegt verder niets over de kwaliteit van je ogen hoor Rinske.
Als het geflits over is en de kleurtjes weer op de loop dan zijn de ogen weer als voorheen. Maar idd, wees maar blij dat je er geen last van hebt.
sunny
11-06-2010 / 16:09
Schitteringen kunnen ook komen /of erger door worden het eten van bepaalde voedingsmiddelen.
Ik kreeg het van het drinken van sterrenmunt-thee.
Met het drinken daarvan gestopt en niet weer gehad.
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Ik wil graag bekeerd worden

Ik wil graag bekeerd worden, maar soms denk ik dat ik het wil om de straf te ontlopen. Ik lees elke dag uit de Bijbel, bid elke dag, maar dat is niet genoeg. God moet het werken, maar moet ik dan alti...
7 reacties
08-06-2017

God niet kunnen vinden

Ik heb veel gezondigd in mijn leven. Nu ben ik God weer aan het zoeken in de Bijbel. Dit doe ik al vier jaar. Maar ik vind Hem maar niet. Komt dit omdat ik teveel gezondigd heb? Laat Hij Zich nog we...
1 reactie
08-06-2022

Gods weg in carriereswitch

Ik zit er al een tijdje over na te denken om een carriereswitch te maken. Daar moet ik ook een opleiding voor gaan volgen van ongeveer 1 jaar. Ik heb er zin in, maar het is nog wel de grote vraag of i...
Geen reacties
08-06-2022
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag