Ik ben een meisje van 16 jaar en ik heb heel veel moeite met het feit dat ik me ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 16 jaar en ik heb heel veel moeite met het feit dat ik me erg alleen voel; geen vriend enz. Ik heb wel iets gehad met een jongen, maar dat liep uit op niks en ik weet me echt geen raad meer.

Antwoord

Dat gevoel van alleen zijn dat heeft iedereen voordat hij/zij verkering krijgt. Stel dat je dat niet zou hebben, dan zou je ook niet ‘op zoek’ gaan en om je heen kijken naar een jongen. En dan zou er niemand trouwen. Ze zeggen vaak: “verliefd - verloofd - getrouwd.” Maar het is veel beter om te zeggen en zo gaat het ook in werkelijkheid: “eenzaam - op zoek gaan - verliefd worden - verkering krijgen - verloofd - getrouwd.”

Wat ook heel belangrijk is, is om deze vragen in het gebed bij de Heere God neer te leggen en Hem te vragen of Hij jou op Zijn tijd een lieve jongen op je pad wil doen brengen.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

psychologie