Avondmaalsformulier en Apostel met een hoofdletter

Ds. J.D. Heikamp / Geen reacties

Vraag

Waarom staat in het avondmaalsformulier Apostel (met een hoofdletter dus) geschreven en niet gewoon apostel?

Antwoord

In het formulier om het Heilig Avondmaal te houden staat in de uitgave van de GBS het woord "apostel" gewoon met een klein letter geschreven en dat is overeenkomstig hoe het geschreven staat in al de apostolische brieven van het NT. Wanneer verder in het formulier het woord "apostel' genoemd wordt is het telkens met kleine letter. De GBS heeft zoveel mogelijk zulk soort foutjes die er waren in Bijbels van andere uitgevers bijgesteld en geschreven zoals het oorspronkelijk de bedoeling was.

Hartelijk gegroet en Gods zegen toegewenst bij het lezen van o.a. het Avondsformulier.

Ds. J. D. Heikamp

Lees meer artikelen over:

formulieren