Wimper weg

M. M. Methorst / Geen reacties

Vraag

Ik heb sinds drie maanden een gat tussen mijn wimpers zitten van ongeveer 1 cm. Hier groeien nog steeds geen nieuwe wimpers terug. Verder heb ik geen haaruitval, het is enkel één plek in de wimperboog. Waar kan dit door komen en kan het dat deze wimpers alsnog terugkomen? Ik gebruik geen mascara meer.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Dat is op afstand wel lastig te zeggen. Er zijn meer dan 25 oorzaken voor het uitvallen van de haren bij de wimpers. Waaronder eczeem, een traag werkende schildklier, infecties etc. Om dit nader te bekijken zou mijn advies zijn om contact op te nemen met uw huisarts.

Met vriendelijke groet,
Martijn Methorst