Makkelijk geloven

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Is geloven dan echt zo makkelijk? Hoef je alleen maar het evangelie te geloven (Nieuwe Testament)? Is dat dan de wedergeboorte? Maar alle kerkmensen geloven toch het evangelie. Waarom ben ik dan nog onbekeerd, is het toch anders?

Antwoord

Dit is de meest gestelde vraag op Refoweb. Een zeer wijs mens zei eens: we kunnen het niet geloven, omdat het zo makkelijk is. Kortom, we maken het moeilijker dan het is. De zaligheid ligt voor het oprapen. Maar het probleem is dat we niet willen bukken. Zie voor meer uitleg deze artikelen: