Theorie van messiaanse sekte

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik weet dat dit onderwerp wel degelijk is langsgekomen op de site, maar zou toch graag wat meer informatie willen en zal proberen m'n punten goed duidelijk te maken. Ik ben onlangs in contact gekomen met iemand die geen Kerst viert omdat hij van mening is dat het een heidens feest is. Omdat ik altijd graag wil weten waar iemands gedachten vandaan komen heb ik me wat ingelezen en onder andere ook video’s gezien van Weg uit Babylon. Enz.

Antwoord

We zijn in het verleden uitgebreid ingegaan op de standpunten van de vaag messiaanse sekte rond “Weg uit Babylon”, een groepering die beweert gerelateerd te zijn aan een van de verloren stammen van Israël en wacht op de oproep van hun profeet Verwoerd om massaal te vluchten naar Israël. Ons advies is om daarmee in ieder geval nog even te wachten ;-) Weg uit Babylon wil dat de joodse feesten weer gevierd worden en gebruikt daar allerlei oneigenlijke argumenten en uit z’n verband gerukte Bijbelteksten voor.

En wat is er Bijbels gezien op tegen om de heilsfeiten te herdenken? Herdenken van Christus’ werk en verdiensten is nu precies wat satan wil voorkomen. De grootste dwaling is als Christus en Zijn volbrachte werk niet meer het middelpunt vormt, maar er allerlei riten en wetjes bijgehaald worden. De Galatiërs vervielen ook in de fout en Paulus noemt ze “uitzinnig”. Dat betekent dwaas en dom. Laten we het hier maar bij houden.

Zie ook: