Groot geloof van Abraham

Ds. H. van der Ham / 1 reactie

Vraag

In Genesis 22:5 staat: ''En Abraham zeide tot zijn jongeren: Blijft gij hier met den ezel, en ik en de jongen zullen heengaan tot daar; als wij aangebeden zullen hebben, dan zullen wij tot u wederkeren.'' Nu vraag ik me af, hoe kan Abraham nu zeggen dat zij samen wederkeren terwijl hij weet dat hij zijn zoon moet offeren. Was dit een leugen of was dit een heel groot geloof in God?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Bedankt voor je vraag. Het antwoord is: Het was een heel groot geloof in God! Lees maar eens  Hebreën 11:18 en 19. Een gezegend nieuw jaar.

Hartelijke groeten,
Ds. H. van der Ham

Lees meer artikelen over:

Abraham
1 reactie
MUS
Mooie reactie! Zie ook Rom. 4:17-22.