Nat ondergoed

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Telkens verlies ik vocht en soms slijm uit mijn vagina. Erg vervelend om steeds nat ondergoed te hebben. Kun je dit tegengaan door bekkenbodemspieroefeningen te doen? Welke oefeningen kun je dan doen?

Antwoord

Bij vaginaal vochtverlies is de eerste vraag: waar komt het vandaan. Wanneer het urine is, spreken we over incontinentie. De vraag is dan wat voor soort incontinentie. Daarvoor moet je de huisarts bezoeken. Soms is bekkenbodemoefentherapie een goede optie. Bespreek dit met je huisarts.

Hier lijkt meer sprake van vaginale afscheiding. De ene vrouw heeft dat meer dan de andere. Soms is er een speciale oorzaak in het spel, bv. eeen vaginale infectie. Wanneer je veel vaginale afscheiding hebt kun je met je huisarts bespreken of er reden is voor verder onderzoek, en wat de behandelopties zijn. Oefentherapie heeft bij vaginale afscheiding geen zin.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medisch