Rollade eten

drs. J. de Jongh-van Hoof / 3 reacties

Vraag

Als wij thuis bijvoorbeeld een rollade eten(varkensrollade of kip) of bijvoorbeeld varkenshaas, dan heb ik altijd veel moeite om dit weg te krijgen. Ik zit dan veel te kauwen en krijg er allerlei reacties op van m’n ouders en broertjes (negatief). Ik heb dit niet bij bijvoorbeeld, tartaar, hamburger, slavink, rundersnitzel, kipfilet, etc. Ik vraag me af hoe dat komt: is het iets tussen de oren, zoals ze thuis zeggen, of heeft het wellicht iets te maken met productie van slijm? Dat ik te weinig slijm aanmaak waardoor ik ook m’n vlees minder makkelijker doorkauw en wegkrijg?

Antwoord

Mogelijk ligt het aan het structuur van het vlees:  de eerst genoemden vleessoorten lijken me wat taaier qua structuur, vergeleken met de laatstgenoemden.

José de Jongh-van Hoof

Lees meer artikelen over:

medisch
3 reacties
Hannibal88
Is de vraagstelster bang dat de panelleden niet weten wat ze met hun tijd aan moeten?
hendrika53
Als je het vlees in piepkleine stukjes snijdt , gaat het dan niet beter?
adriano313
Als je gewoon voorkeur hebt voor een bepaald soort eten
moet je dit (mits het wel gezond is)gewoon lekker koesteren en er je favoriet van maken
Misschien zit je met het gegeven 'wat de pot schaft'
Maar dan sla je het vlees toch gewoon over ?
Eet niet tegen je zin in, want dan ga je al kokhalzen als je er aan moet denken
laat staan nog opeten!