Straatkrantverkopers (2)

J.M. Strijbis | Geen reacties | 21-07-2007| 00:00

Vraag

Nog even terugkomend op de straatkrantverkopers... ik heb inderdaad geprobeerd iets van het evangelie door te geven, maar deze mensen beheersen zeer slecht het Nederlands. Ik geef ze meestal 5 euro, maar pas had deze mevrouw een verhaal over geldnood omdat haar moeder in Bulgarije gestorven is vorige week. Dat ze geld nodig had omdat ze dakloos dreigde te worden. Ik ga me er ongemakkelijk bij voelen omdat ik de juistheid, ook door taalproblemen, niet kan inschatten. Wat moet ik hiermee? Echte nood moet gelenigd worden, maar ook ik ben geen geldezeltje en wil niet dat er onnodig van me wordt geprofiteerd.


Antwoord

Beste vragensteller,

Ik kan me je ongemakkelijke gevoel goed indenken. Persoonlijk ben ik er dan ook van overtuigd dat er andere kanalen zijn waar deze mensen terecht kunnen. Er zijn ook andere kanalen waar jij je geld op een verantwoorde manier kunt geven.

Nogmaals: een krantje kopen is m.i. goed, maar zomaar geld geven vind ik onverstandig. De één zal er goede dingen mee doen, maar de ander koopt er drugs of alcohol/tabak voor.

Ik zou zeggen: neem in dit geval je gevoel serieus.

Groetjes,
J. M. Strijbis

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

J.M. Strijbis

  • Geboortedatum:
    16-06-1956
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Gouda
  • Status:
    Actief
173 artikelen
J.M. Strijbis

Bijzonderheden:

Docent(opleider) Driestar Hogeschool


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Niet gelovig

Ik zit met een probleem. Ik heb sinds kort verkering met een meisje van wie de ouders erg christelijk zijn. Ik kom niet uit een christelijk gezin en ik ga niet naar de kerk. Mijn vriendin gaat zelf al...
7 reacties
21-07-2010

Predikant met homoseksuele geaardheid (3)

Ik heb een vraag aan ds. Tuinier. In het antwoord op deze vraag stelt u dat ook de gevoelens van homoseksuelen zondig zijn en dat homo's zo niet door God geschapen zijn. Uit eigen ervaring kan ik vert...
Geen reacties
21-07-2015

Vader werkt veel te veel

Ik maak mij erg veel zorgen over mijn ouders. Mijn vader werkt echt heel veel en ik vind eigenlijk echt veel te veel. ‘s Ochtends vroeg begint hij en ‘s avonds laat stopt hij pas. Ik vind dat echt vre...
Geen reacties
21-07-2017
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag