Tweede keer ongesteld worden duurt lang

Alie Hoek - van Kooten | Geen reacties | 15-06-2007| 00:00

Vraag

Ik ben 13 jaar. Ik ben in november voor de eerste keer ongesteld geworden. Nu ben ik nog steeds niet weer ongesteld geworden. Moet ik me daar zorgen over maken?


Antwoord

Dat gaat in het begin heel vaak zo. Zelden is iemand meteen regelmatig. Zo’n menstruele cyclus waar veel organen (hypofyse, eierstokken, baarmoeder) bij betrokken zijn, moet op gang komen, en dat kost tijd. En zo kan het gebeuren dat je, nadat je voor het eerst ongesteld bent geweest op een volgende keer lang moet wachten. Maar het feit dat je al een keer ongesteld bent geweest, is op zich positief. Het zegt dat alles werkt en dat de verschillende organen het ook doen. Dus maak je echt geen zorgen, het is echt normaal.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

menstruatie

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Alie Hoek - van Kooten

  • Geboortedatum:
    27-08-1949
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Actief
998 artikelen
Alie Hoek - van Kooten

Bijzonderheden:

Auteur van o.a.

Bekijk ook:

 

 

 

 


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Johannes in het Hebreeuws

Hoe schrijf je op de juiste manier de naam Johannes in het Hebreeuws?
Geen reacties
15-06-2026

Probleem met mijn ouders

Ik heb een probleem met mijn ouders. Nu mijn oudere broers en zussen uit huis zijn gegaan door hun huwelijk ben ik vaak alleen thuis met mijn ouders. Dit is vaak ongezellig, omdat mijn ouders vaak zeg...
3 reacties
15-06-2010

Mooie woorden, schone schijn in de kerk

Laatst kreeg ik een enquete waarin gevraagd werd naar mijn opvatting over de kerk. Een keuzemogelijkheid was: "Mooie woorden, schone schijn." Ik heb voor dit antwoord gekozen. Ik vind het allemaal zo ...
Geen reacties
15-06-2003
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag