Verkering met een jongen die depressief is

Alie Hoek - van Kooten | Geen reacties | 07-03-2003| 00:00

Vraag

Ik heb verkering met een jongen die depressief is. Ik houd ontzettend veel van die jongen, maar het is zo vaak allemaal negatief bij hem. Hoe kan ik daar het beste mee omgaan en is het verstandig om de relatie voort te zetten?


Antwoord

Een depressie is een heel ingrijpende ziekte. Alles ziet er even somber en zwart uit. Alles raakt er door overschaduwd. Als je depressief bent, lijkt het wel of alle fijne gevoelens zoals ergens van kunnen genieten, dankbaar kunnen zijn, tevredenheid, kunnen houden van iemand, overschaduwd raken.

Ik denk ook dat wanneer hij in zo'n depressieve fase zit, hij ook niet echt veel van je kan houden omdat de depressie als het ware dan ook die gevoelens uitdooft. Het is zeker niet makkelijk om met een depressief iemand verkering te hebben. Ik hoop wel dat hij er hulp voor heeft gezocht want er zijn tegenwoordig echt goede medicijnen tegen een depressie.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

depressiefverkering

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Alie Hoek - van Kooten

  • Geboortedatum:
    27-08-1949
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Actief
998 artikelen
Alie Hoek - van Kooten

Bijzonderheden:

Auteur van o.a.

Bekijk ook:

 

 

 

 


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Verschillende keren geslagen

Wij zijn bijna twaalf jaar getrouwd en ons huwelijk kenmerkt zich vanaf het begin door egoïsme van mijn man. Ook heeft hij mij verschillende keren geslagen. Steeds heb ik geprobeerd met hem over onze ...
Geen reacties
07-03-2006

Bijbel in de kist

Geachte dominee Simons. In een aantal lezingen haalde u een uitspraak van Kohlbrugge aan: "Als ik gestorven ben, stop dan een Bijbel in mijn kist. Dan zeg ik tegen de Heere: daar hebt U het beloofd." ...
1 reactie
07-03-2012

Vriend is ontzettend bang dat hij me verliest

Soms kan ik heel bang worden! Ik heb verkering, maar mijn vriend is ontzettend bang dat hij me verliest! Hij zegt wel honderd keer als ik bij hem ben: ik blijf van je houden hoor en zul je me nooit ve...
Geen reacties
07-03-2005
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag