Bang voor gezinsplanning
Redactie Refoweb | Geen reacties | 23-06-2026| 08:04
Vraag
Een vraag aan ds. Vergunst. Gisteren hadden wij een leespreek van wijlen uw vader over het zevende gebod. Daar stond dat we niet aan gezinsplanning moesten doen door allerlei moderne middelen. Daardoor roepen we een groot kwaad over onszelf af. En nu twijfel ik weer zo. Ik ben toch overstag gegaan namelijk. Ik wilde dat nooit, maar ik kan het niet meer aan om meer kinderen te krijgen. Ik was jarenlang zo angstig dat het een tijdlang slecht met ons huwelijk ging. Het laatste jaar durf ik me weer (meer) te geven, mede door die middelen. Maar vrede heeft het me nooit gegeven. En nu ben ik weer zo bang. Moet ik er toch weer mee stoppen?
Antwoord
Voor ds. Vergunst hebben we een lange wachtlijst. Bovendien zijn er door diverse predikanten en andere deskundigen al veel vragen over dit onderwerp beantwoord. De antwoorden zijn te vinden onder 'Gezinsvorming'.
Dit artikel is beantwoord door
Redactie Refoweb
Bijzonderheden:
Mailadres: vragen@refoweb.nl


