Initiatief bij vrouw

Redactie Refoweb | 3 reacties | 05-06-2026| 12:34

Vraag

Kun je als vrouw zijnde initiatief nemen bij een man (24 jaar oud). Zo ja, hoe? Liever niet te opvallend.


Antwoord

Ja, dat kan zeker. Lees het artikel 'Meisje neemt initiatief voor nader contact' maar eens.

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2824 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
3 reacties
MilkyWay
05-06-2026 / 19:15
Niet te opvallend schrijf je. Een kleine kanttekening die ik daar bij wil voegen is dat het initiatief wel in die mate opvalt dat de ander gaat denken van "oh, die ziet mij wel zitten" of "een leuke vrouw om eens nader kennis te maken". Dat is namelijk ook je doel, om met je initiatief de ander te bereiken. Het zou namelijk jammer zijn als je initiatief toont, en de actie zou niet aankomen bij de ander.
davinci
08-06-2026 / 09:24
Of zorg dat het 'uitlekt' dat jij hem leuk vind.
Rembrand
08-06-2026 / 09:38
Waarom zouden alleen mannen initiatief mogen nemen? Er zijn veel mannen die onzeker of verlegen zijn. Vrouwen hoeven ook niet al te subtiel en met omtrekkende bewegingen duidelijk te maken dat ze een man leuk vinden. Dat geeft vaak verwarring. Veel mannen pikken subtiele signalen niet op. Wanneer je het niet netjes vind om openlijk te flirten kun je hem uitnodigen voor een kopje koffie op een terras of zo. Met het risico dat hij niet geïnteresseerd is.
Je kunt op dit bericht reageren. Klik hier om in te loggen.

Terug in de tijd

Comrie over het aannemen van Jezus

Geachte dominee G. A. van den Brink. In het tweegesprek met ds. Clements sprak u volgens het artikel in het RD lovende woorden over het boek “Verhandeling van enige eigenschappen van het zaligmakend g...
Geen reacties
04-06-2024

Afgelopen Tweede Paasdag heb ik belijdenis des geloofs afgelegd in de Ger. Gem. Maar mijn vraag is eigenlijk: Hoe moet je met de tekst omgaan die je meegekregen hebt? (...)

Afgelopen Tweede Paasdag heb ik belijdenis des geloofs afgelegd in de Ger. Gem. Maar mijn vraag is eigenlijk: Hoe moet je met de tekst omgaan die je meegekregen hebt? Is hij echt persoonlijk uitgezoch...
Geen reacties
04-06-2007

Magnetisme en magnetiseurs

Is magnetisme wel occult? Er wordt toch ook in de Bijbel gesproken over een verscheidenheid van gaven? Kunnen magnetiseurs ook hun gaven ten goede gebruiken?
Geen reacties
04-06-2020
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag