Verlangen naar hemelse Thuis

Redactie Refoweb | 2 reacties | 17-10-2024| 08:01

Vraag

Wat moet ik doen? Ik wil zo graag naar mijn hemelse thuis en Jezus ontmoeten. Wat kan ik doen? Ik ben nog niet oud, ik heb nog jaren te leven naar de mens gesproken. Maar ik wil niet meer. Ik heb hier niets. Hoe verdraag ik dit?

Antwoord

Een kind van God verlangt als het goed is bij tijd en wijle naar Huis. Onze schat is immers in de hemel (Markus 10:21). Tegelijkertijd geeft God ons hier op aarde ook een belangrijke taak. De voornaamste is om Hem hier te loven en te prijzen en het evangelie te verbreiden. Je hebt dus nog werk te doen totdat God je naar Huis roept. Wie verlangt naar Christus, verlangt er ook naar om Zijn wil te doen. Daarom: richt je oog niet op jezelf en je omstandigheden, maar zie op Jezus. Volg Hem na. Druk Zijn voetstappen. Dat ligt onlosmakelijk in het verlengde van jouw liefde voor Hem. Jesaja 38:18 zegt het nog stelliger: “Want het graf zal U niet loven, de dood zal U niet prijzen.”

Meer adviezen kun je lezen bij soortgelijke vragen als jij hebt:

Nog meer zijn er te vinden via de tag 'Doodswens'.

2 reacties
kejak
Zonder over jou persoonlijke situatie te oordelen wil ik doorgeven waar ik bij het lezen van je vraag bij bepaald werd.

Enkele decennia geleden zat ik als jongere in een diepe depressie. In diezelfde tijd werd ik opgeschrikt door het feit dat een leeftijdgenoot zelfmoord pleegde. Toen ik hier en daar informeerde of er een speciale reden was waarom hij dat gedaan had werd me door iemand met gebroken stem waarin bijna aanbidding in doorklonk meegedeeld: "Hij wou naar Jezus". Ik vond het een traumatische ervaring om , terwijl ik zelf bezig was te overleven, mee te maken hoe deze daad in zijn omgeving met vroom klinkende woorden werd goedgepraat.
Samanthi
Misschien zit je in een depressie?
Ga er met iemand over praten, verlangen naar het hiernamaals is goed, net als het verlangen naar Zijn wederkomst, maar uit je vraagprijs ik iets van psychisch lijden, lieve vragensteler/ ster blijf hier niet alleen mee lopen, een pastoraalwerker, een predikant, een psycholoog... zoek naar hulp en antwoorden.

Veel liefs en zegen.
Je kunt op dit bericht reageren. Klik hier om in te loggen.