Moeder worden niet zien zitten

Redactie Refoweb | Geen reacties | 07-10-2024| 08:04

Vraag

Ik ben een jonge vrouw van halverwege de twintig en worstel al enkele jaren met het feit dat ik het eigenlijk niet zie zitten om moeder te worden. Ik ben bang voor de verantwoordelijkheid en de vele zorgen die het met zich mee kan dragen. Mijn hoofd loopt nu al over met alle (sociale en zakelijke) verplichtingen. Ik ben heel gevoelig en niet zo sterk. Ik zie het moederschap echt niet zitten.

Mijn partner vindt dat ik het los moet laten en moet vertrouwen op wat de toekomst gaat brengen. Maar mijn visie hierop verandert niet. Ik durf het gewoon niet aan. Is het dan een zonde om bewust kinderloos te blijven? Of zou de Heere het ook goed vinden vanwege de vele (psychische) zorgen die ik hierin zie en heb? Ik hou wel van kinderen en vind het leuk om voor mijn neefjes en nichtjes te zorgen, maar dat verandert niets aan mijn kijk hierop. Ik bid wel veel.

ADVERTORIAL

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Familiedagen is hét evenement voor jong en oud, vol activiteiten, workshops en entertainment. Geniet samen van een onvergetelijke dag vol plezier, inspiratie en gezelligheid!

Meer info...

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Antwoord

Je kunt vast meer met de antwoorden op soortgelijke vragen met de tag 'Kinderwens'.

Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.