Andere kijk op Heilig Avondmaal

Redactie Refoweb | Geen reacties | 04-10-2024| 08:49

Vraag

In de Bijbel is gist een beeld van de zonde. Gezuurde, gedesemde broden worden echter gebruikt bij de viering van het Heilig Avondmaal. Mijns inziens is dit niet juist. Zouden kerken moeten overwegen om ongezuurde broden te eten bij het Heilig Avondmaal? Het brood is op zichzelf niets, maar is wel een symbool voor het lichaam van Christus. Als we dat met gist (zonde) vermengen lijkt me dat heel verkeerd! En daarnaast, moet het Heilig Avondmaal niet in de avond worden gevierd? Het heet niet voor niets Heilig AVONDmaal.

ADVERTORIAL

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Familiedagen is hét evenement voor jong en oud, vol activiteiten, workshops en entertainment. Geniet samen van een onvergetelijke dag vol plezier, inspiratie en gezelligheid!

Meer info...

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Antwoord

Je conclusie met betrekking tot het zuurdesem klopt niet helemaal. In Mattheüs 13 en Lukas 13 wordt het zuurdesem vergeleken met het Koninkrijk der hemelen. In positieve zin dus. Zie verder deze artikelen:

Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.