Kinderdoop moeilijk punt

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Wij kwamen het volgende document van Spurgeon tegen. “Een driewerf gelukkige dag. De doop aan het veer te Isleham”, door C. H. Spurgeon. Wie kent dit document? Wij vinden dat het heel overtuigend zo in de Bijbel staat en de kinderdoop wel in de formulieren, maar niet in de Bijbel zo duidelijk… Wat denkt u hiervan, of kunt u alles tegenspreken aan de hand van de Bijbel? Wij vinden dit wel een erg moeilijk en cruciaal punt.

Antwoord

Niet de doop, maar het persoonlijk geloof in Jezus Christus als Zaligmaker is een cruciaal punt. We zouden je graag willen wijzen op het boekje van ds. M. van Reenen (HHK) over de doop (“Het eerste teken”) waar op een eenvoudige, heldere en Bijbelse wijze de grote waarde van de kinderdoop wordt uitgelegd.
(Te bestellen via brochure@kliksafe.nl. 2 euro per boekje, 4,25 euro verzendkosten. Bestellingen liever pas vanaf 5 stuks i.v.m. de administratieve rompslomp.)

Lees ook:

1 reactie
refoweb
We hebben wat informatie over het doopboekje toegevoegd:

Bestellen kan via brochure@kliksafe.nl. 2 euro per boekje, 4,25 euro verzendkosten. Bestellingen liever pas vanaf 5 stuks i.v.m. de administratieve rompslomp.