Alverzoening

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Een goede vriend is meer en meer van de reguliere kerk afgedwaald en nu sinds een tijdje zit hij bij een wat alternatieve kerk. Daar is hij ook in aanraking gekomen met de zogeheten alverzoeningsleer. Ik had er tot kortgeleden nog nooit van gehoord. Hij gelooft ten stelligste het volgende: de hel bestaat niet. Omdat tijd en eeuwigheid bij God niet meer bestaat is de dood niet meer voor altijd. Ongelovige mensen gaan tijdelijk naar een soort vagevuur alwaar zij gelauwerd worden. Dit noemt hij dan de tweede dood. Daarna komt ieder schepsel in dezelfde hemel. Geloof is niet nodig om behouden te zijn, want iedereen is bijvoorbaat al behouden.

Ik ben mij er van bewust dat dit volstrekte onbijbelse nonses is, maar ik kan praten en bidden als Brugman; ik lijk niet tot hem door te dringen. Dus ik hoop dat u mij bij kunt staan met een degelijke kijk op deze verwerpelijke theorieën.

ADVERTORIAL

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Familiedagen is hét evenement voor jong en oud, vol activiteiten, workshops en entertainment. Geniet samen van een onvergetelijke dag vol plezier, inspiratie en gezelligheid!

Meer info...

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Antwoord

Dat is te lezen in de artikelen met de tag 'Alverzoening'.