Bijbel Dichtbij

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Is de Bijbel met uitleg (BMU) inhoudelijk te vergelijken met de Bijbel Dichtbij, editie van de Bijbel in gewone taal? Alleen dan natuurlijk met een andere theologie als grondslag?

ADVERTORIAL

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Familiedagen is hét evenement voor jong en oud, vol activiteiten, workshops en entertainment. Geniet samen van een onvergetelijke dag vol plezier, inspiratie en gezelligheid!

Meer info...

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Antwoord

Nee, die lijken niet echt op elkaar. Hier kun je de Bijbel in gewone taal lezen en hier de Bijbel met uitleg. De BMU bevat de Statenvertaling in de editie van de Gereformeerde Bijbelstichting. In de Bijbel in Gewone Taal worden gewone woorden gebruikt die iedereen kent. Moeilijke en ongewone woorden worden zo veel mogelijk vermeden.

1 reactie
Tonny
Persoonlijk vind ik de basisbijbel dichter bij de kern komen dan de BGT.
Je kunt op dit bericht reageren. Klik hier om in te loggen.