Niets doen dan afwachten

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

God geeft het volk van Israël na al hun zonden ogen om te zien, oren om te horen; omdat het volk de geboden niet verstond en niet onderhield. In hoeverre is het volk dan schuldig te houden? Eerst wordt ook de opdracht gegeven om hun hart te besnijden, maar later staat dat God hun hart zal besnijden. Is dit een troost? Ik vind het juist verlammend werken. Want als God het moet doen... dan kan ik niets doen dan wachten of God mijn hart besnijdt.

Vraag 2: Waarom krijgt de stam van Simeon geen zegen mee van Mozes voor Mozes sterft? In de BMU staat dat Mozes alle twaalf stammen afzonderlijk zegent, maar ik kan de zegen van Simeon nergens vinden. Klopt dit?

ADVERTORIAL

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Familiedagen is hét evenement voor jong en oud, vol activiteiten, workshops en entertainment. Geniet samen van een onvergetelijke dag vol plezier, inspiratie en gezelligheid!

Meer info...

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Antwoord

God zegt: Mijn zoon (mijn dochter) geef Mij je hart. Zo eenvoudig is het dus. Je moet je hart aan Hem geven. Dan krijg je de inwoning van de Heilige Geest en Die zal je leiden in alle waarheid. Dat is besnijdenis van het hart. Hij roept, Hij nodigt, Hij lokt, Hij beveelt. Wat je moet doen is gehoorzamen aan Zijn liefdesbevel, en niet met allerlei jamaars God verdacht maken.

We adviseren je om eens met onze Refowebpastor evangelist Jan van Dooijeweert te praten. Je kunt hem bereiken via vragen@refoweb.nl. Deze broeder is voor velen al het middel geweest om ze tot Christus te leiden.

Antwoord 2: Je leest niet goed. Zie Genesis 49: 28.