Twee keer gescheiden

Redactie Refoweb / 5 reacties

Vraag

Ik ben een gescheiden man. Ja, zelfs twee keer gescheiden. Zijn er onder de bezoekers van Refoweb mensen die ook dit hebben meegemaakt? En: mag ik nog een nieuwe relatie aan gaan? Er is geen ander in het spel geweest.

Antwoord

Alle aspecten en Bijbelse argumenten voor en tegen hertrouwen worden behandeld in de vragen en antwoorden met de tag 'Hertrouwen'.

5 reacties
drj
Het is in elk geval aan te raden eens goed te analyseren (eventueel met een wijze buitenstaander) wat de oorzaken waren en te bekijken of er iets is waar je zelf invloed op hebt, zodat je niet dezelfde problemen weer krijgt.
Rembrand
U vraagt o.a. of u opnieuw een relatie aan mag gaan. Van wie verwacht u antwoord? Heeft een volwassene toestemming nodig van een ander?
Wanneer u zich afvraagt of het van God mag, dan kunt u de Bijbel onderzoeken. Theologen en dominees hebben daar verschillende ideeën over.
Samanthi
@drj @ Rembrandt
Met beiden eens.
davinci
Ik zou ook meer details in de vraag verwachten als een serieus antwoord verwacht wordt. In de vraag staat zo weinig informatie..
reizeger
Naar schuldbelijdenis voor de kerkenraad, is toch weer een nieuweg open?
Dan mag je toch weer opnieuw trouwen?
Of zie ik dat verkeerd?
Je kunt op dit bericht reageren. Klik hier om in te loggen.