Discussie aanbod van genade in de kiem gesmoord?

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Hoe gaat het met ds. G. A. van den Brink? Omdat ik las dat hij zijn medewerking aan Refoweb heeft opgezegd. Zelf vind ik het erg onbevredigend dat de hele discussie rond het aanbod van genade zo in de kiem gesmoord lijkt te zijn. Er zijn gesprekken geweest waar -bij mijn weten- nooit iets over gedeeld is en vervolgens hoor je nooit meer wat. Alsof de tegenstanders van ds. Van den Brink hem nu toch de mond hebben gesnoerd.

Het lijkt nu alsof de hele discussie voor niets is geweest en ik denk dat veel predikanten opgelucht ademhalen nu de rust is wedergekeerd. Men kan ongehinderd doorgaan op de oude weg. En nu blijven velen zitten met de vraag: hebben de tegenstanders het dan toch uiteindelijk goed gehad?

ADVERTORIAL

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Familiedagen is hét evenement voor jong en oud, vol activiteiten, workshops en entertainment. Geniet samen van een onvergetelijke dag vol plezier, inspiratie en gezelligheid!

Meer info...

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Antwoord

We betreuren het dat ds. Van den Brink veel werkzaamheden moet beëindigen. Bij dezen roepen we ieder die dit leest, predikanten maar ook gewone gemeenteleden, ertoe op om even duidelijk en bewogen te zijn als Van den Brink. Kom op voor een helder en zuiver Evangelie. Spreek je kritiek uit overal waar er kleine lettertjes aan het Evangelie worden toegevoegd. Op die manier zal duidelijk worden dat het niet een individueel gevecht van één dominee was, maar een breed herkende zorg van duizenden mensen in onze gezindte.

Als redactie hebben we regelmatig contact met ds. Van den Brink en blijven we op de hoogte. Omdat ook wij ‘ambtsgeheim’ hebben kunnen we daar verder weinig over kwijt. Wel dit: de gesprekken zijn nog niet afgerond en de rust is zeker niet weergekeerd. En dat zal ook niet gebeuren zolang Gods Woord nog steeds wordt voorzien van een disclaimer.

Maar wees gerust. De Heere gaat door met Zijn werk en er zullen nog velen worden toegebracht tot de gemeente die zalig wordt. En dat is niet een klein kuddeke uit een bepaalde kring, maar wereldwijd een schare die niemand tellen kan.