Lesbische liefde

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik lees momenteel het boek van Doreen Irvine “Van hekserij tot Christus”  (dit n.a.v. het boek “Duivels dichtbij” van Steef Post). Op een gegeven moment beschrijft Doreen dat er bij haar duivelen werden uitgedreven. Deze duivels hadden allemaal namen zoals Wanhoop, Angst, Boosheid, enzovoorts. Maar er was ook een duivel die zich Lesbische liefde noemde. Hier heb ik een vraag over. Is het zo dat homoseksuele gevoelens en of uitspattingen werken van de duivel zijn?

Antwoord

Op vragen over de homoseksuele identiteit heeft Herman van Wijngaarden onlangs enkele heldere antwoorden gegeven:

Daarnaast maakt de Bijbel duidelijk dat we in de zonde (in welke vorm dan ook) worden aangepord door satan en ons eigen vlees daar vervolgens gehoor aan geeft.