Geen lust in de dood van de goddelozen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Een vraag aan dr. van den Brink. In de Bijbel staat de God geen lust heeft in de dood van de goddelozen (Ezechiël 33:11). Hoe verhoudt zich dit tot de uitverkiezing? Dus het 'feit' dat God niet heeft besloten om iedereen zalig te maken/te verkiezen?

Antwoord

Ds. Van den Brink heeft om gezondheidsredenen al zijn werkzaamheden neergelegd. Zo ook zijn medewerking aan deze vragenrubriek. Maar deze vragen zijn al eerder aan hem gesteld. Hieronder zijn de antwoorden te lezen: