Nog niet getongzoend

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Wij, mijn vriendin en ik (twintigers), hebben bijna een jaar verkering en hebben nog niet getongzoend. Is het normaal dat je het nog niet doet? Ik zou dit best willen maar weet niet goed of mijn vriendin dit ook wil. Moet ik dit gewoon laten en wachten op het juiste moment? Of moet ik het met haar bespreken. Ik weet niet goed of ik dat durf.

Antwoord

In een relatie groei je vanzelf dichter naar elkaar toe, als het goed is. Dat geldt ook voor (manieren van) zoenen. Het is geen wedstrijd, maar een zaak van liefde en wederzijds respect. En van praten met elkaar. Als jullie je veilig voelen bij elkaar kun je ook over dit soort zaken spreken. Meer daarover kun je lezen in de artikelen over zoenen.

2 reacties
Samanthi
Een praktisch antwoord, liefde, respect en veiligheidzijn de woorden die eruit springen en vooral praten met elkaar, openheid!
Rosa88
En als aanvulling: ieder stel zijn eigen tempo! Maak je niet druk en als het goed zit tussen jullie, kan je dit soort zaken 'gewoon' bespreken.