Drie-eenheid moeilijk

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Wanneer het in preken gaat over het offer van Jezus worden regelmatig dingen gezegd in de trant van: wat heeft het de Vader gekost om Zijn eniggeboren Zoon te geven. Ik vind dat lastig, want hoe zit het dan met de Drie-eenheid? De Vader en de Zoon zijn toch één? Ik ervaar dat het zo vaak op die manier uit elkaar getrokken wordt, dat het net lijkt alsof er twee goden zijn. Ik vind sowieso die Drie-eenheid al moeilijk, maar als ik op deze manier er over hoor preken ga ik zo twijfelen.

Antwoord

Alle vragen en antwoorden over de Drie-eenheid van God zijn hier te vinden.