Heer, wijs mij Uw weg

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

 “Heer wijs mij Uw weg”, is een lied wat steeds meer geaccepteerd wordt binnen de gereformeerde gezindte. Een prachtig lied, maar is vers 4 niet foutief? "Heer, toon mij Uw plan." Dat doet God toch niet?

Antwoord

In het couplet (een gebed) wordt duidelijk gemaakt dat dit plan in ieder geval inhoudt het dienen van God door het werk van de Heilige Geest. En daar lijkt ons niets mis mee.

Zie ook onderstaande deze artikelen:

2 reacties
WillemB
Jazeker wil en doet God dat!
… namelijk het geheimenis, dat eeuwen en geslachten lang verborgen is geweest, maar nu geopenbaard is aan Zijn heiligen. Aan hen heeft God willen bekendmaken wat de rijkdom is van de heerlijkheid van dit geheimenis onder de heidenen: Christus onder u, de hoop op de heerlijkheid.
‭‭Kol. 1‬:‭26‬-‭27‬
Samanthi
@Willemb
Ik dacht ook aan vers 9Kolossenzen 1

9 Waarom ook wij, van dien dag af dat wij het gehoord hebben, niet ophouden voor u te bidden en te begeren, dat gij moogt vervuld worden met de kennis van Zijn wil, in alle wijsheid en geestelijk verstand;