Kandidaatstelling vanuit gemeente voor curatorium

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag over de kandidaatstelling vanuit de gemeente voor het curatorium van de Ger. Gem. Onze gemeente kandideert vaak maar één persoon omdat men vindt dat die te weinig de bevinding en de ellende benadrukt. In andere gemeenten is het vaak juist andersom en vindt men de kandidaten te eenzijdig, in die zin dat ze teveel de ellende zouden preken. Als je werkelijk verlegen bent om een eigen dienaar des Woords maakt het toch niet uit welke mannen er worden voorgedragen en kun je als kerkenraad toch gewoon alle kandidaten die afkomen aan de mansleden op de ledenvergadering kandidaat stellen?

ADVERTORIAL

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Familiedagen is hét evenement voor jong en oud, vol activiteiten, workshops en entertainment. Geniet samen van een onvergetelijke dag vol plezier, inspiratie en gezelligheid!

Meer info...

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Antwoord

Alle vragen en antwoorden over de werkwijze van het curatorium kun je hier lezen.