Vergeving verraad Judas

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Weet u ook of de discipelen Judas' verraad van de Heere Jezus hebben vergeven?

Antwoord

Daarover staat niets in de bijbel. Judas heeft in elk geval niet om vergeving gevraagd. Volgens Mattheüs 27:3-5 hing hij zich op na de veroordeling van de Heere Jezus: "Toen Judas, die Hem verraden had, zag dat Hij veroordeeld was, kreeg hij berouw en hij bracht de dertig zilverstukken bij de overpriesters en de oudsten terug en zei: Ik heb gezondigd, want ik heb onschuldig bloed verraden! Maar zij zeiden: Wat gaat ons dat aan? U moet maar zien. En nadat hij de zilverstukken de tempel in gegooid had, vertrok hij. Hij ging heen en hing zich op."

Lees ook 'Zelfmoord Judas' en de artikelen met de tag 'Judas'.