Tweedracht, sekten en muiterij begeren aan te richten

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Wat wordt er precies bedoeld in het Heilig Avondmaalsformulier met: “Allen die tweedracht, sekten en muiterij in de kerken en wereldlijke regeringen begeren aan te richten”; en dan bedoel ik het woordjes muiterij. Wat wordt dáár specifiek mee bedoeld?

Antwoord

De uitleg staat in het hertaalde Avondmaalsformulier: “Allen die tweedracht (onenigheid, twist, verdeeldheid) zaaien en die weigeren gezag te aanvaarden in kerk en samenleving.”