De reden van de verlossing

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Op mijn (christelijke) werkplek kwamen we in gesprek over de vraag waartoe God de mens verlost heeft. Het bood voldoende gesprekstof, maar bleef me ook bezig houden. Kunt u hier wat denkrichting in meegeven?

Antwoord

De verlossing van de mens heeft als belangrijkste doel dat wij God gaan liefhebben en onze naaste als onszelf. Dat zegt de Bijbel. De Kleine (catechismus van) Westminster vat dat in vraag en antwoord 1 heel mooi samen met: wat is het voornaamste doel van het leven van de mens? Antwoord: Het voornaamste doel van het leven van de mens is de verheerlijking van God en eeuwige vreugde in Hem te hebben.

Lees ook het artikel 'Mensen onmisbaar voor God?'.