Oorzaak protest tegen HSV

Ds. J.A. Mol / Geen reacties

Vraag

Kan het niet zo zijn dat vooral de rechterflank van de gereformeerde gezindte grotendeels tegen de Herziene Statenvertaling is omdat zoveel prekenboeken en verklaringen vanuit de Statenvertaling geschreven zijn en deze dan ook ‘aangepast’ (zouden) moeten worden?

Antwoord

Beste vriend(in),

Nee hoor, dat geloof ik niet. Je kunt die boeken en verklaringen gewoon lezen, ook wanneer je je HSV daarnaast houdt.

Verder zou ik zeggen: hou je niet teveel bezig met vruchteloze discussies. Wie een voor vandaag verstaanbare en betrouwbare Bijbelvertaling wil lezen, adviseer ik de HSV.

Met vriendelijke groet,
Ds. J. A. Mol