Studiebijbel

Redactie Refoweb / 5 reacties

Vraag

Ik vind Bijbellezen vanuit een papieren Bijbel lastig. Digitaal gaat beter. En ja, ik ben me bewust van digitale afleiding/notificaties, maar ook daar zijn tegenmaatregelen voor.

Bestaat er een Bijbelstudieprogramma/website die de volgende functies gecombineerd heeft? Switchen tussen verschillende vertalingen (bijvoorbeeld SV, HSV, NBV21), dan wel deze relatief snel parallel kunnen inzien; Zoekfunctiemogelijkheden door de gehele Bijbel; Mogelijkheid om notities toe te voegen; Interactieve achtergrondinformatie (dus bij mouseover op bepaald vers of (plaats)naam verschijnt er een toelichting) en verwijzingen; Eventueel nog Bijbelverklaringen die makkelijk bij een vers of hoofdstuk kunnen worden geraadpleegd.

Ik zou het zo fijn vinden als zoiets bestaat. En dan vooral ook een beetje ingericht op de brede doelgroep 'leek' (en niet zozeer alleen voor theologen) en enigszins betaalbaar is.

Antwoord

Jazeker, die is er: studiebijbel.nl.

5 reacties
Unionist
Of iets eenvoudiger: debijbel.nl
Samanthi
Of de You Version app
Tonny
Ik heb de youversion. Gratis.
Prisma23
Goede tip van @Unionist, ik gebruik deze app dagelijks.

https://www.debijbel.nl/app
Henri58
Als je Engels redelijk machtig ben, en je bereid ben om je enig sinds te verdiepen in de grondtalen kun je de blue letter bible app, of gebruik de website https://www.blueletterbible.org, daar zitten nog wat extra functies op. Beide zijn gratis