Jezus voor 2030 terug

Redactie Refoweb | 2 reacties | 09-11-2023| 08:01

Vraag

Ik kwam pas een video tegen waar iemand zei dat Jezus voor 2030 terug zal komen. Hij zei dat omdat er in ‭‭2 Petrus‬ ‭3:8‬ ‭staat: "Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag." En in Hosea 6:2-3 staat: "Na twee dagen zal Hij ons levend maken, op de derde dag zal Hij ons doen opstaan en zullen wij voor Zijn aangezicht leven. Dan zullen wij kennen, wij zullen ernaar jagen de HEERE te kennen! Zijn verschijning staat vast als de dageraad. Ja, Hij komt naar ons toe als de regen, als late regen, die het land natmaakt."

Hij zei omdat Jezus in het jaar 30 jaar is gestorven en in Hosea 6:2-3 staat dat na twee dagen Hij ons levend zal maken, en één dag is als 1000 jaar. Dan is twee dagen 2000 jaar en 2000 + 30 is 2030. Hoe moet ik hier tegen aan kijken? Is het waar wat de persoon in de video zei? Een vraag aan een dominee uit de HHK of Ger. Gem.

ADVERTORIAL

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Familiedagen is hét evenement voor jong en oud, vol activiteiten, workshops en entertainment. Geniet samen van een onvergetelijke dag vol plezier, inspiratie en gezelligheid!

Meer info...

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Antwoord

Laat je door dit soort flauwekul niet bedriegen. De Bijbel is hierin zeer helder: "Maar die dag en dat moment is aan niemand bekend, ook aan de engelen in de hemel niet, ook aan de Zoon niet, maar alleen aan de Vader." (Markus 13:32). Verwacht Christus iedere dag. Want niemand heeft de garantie dat hij morgen nog leeft. We moeten dus zeker zijn van onze zaligheid en ingaan op zijn liefdesaanbod. En wie tot Hem komt zal niet uitgeworpen (afgewezen) worden.

Lees voor meer informatie de artikelen met de tag 'Wederkomst'.

2 reacties
Davinci83
De 'dag en de ure' weten we niet, maar over het jaar wordt niet gesproken. Wellicht is het op dat niveau wel te traceren..
Samanthi
Die jaartelling is niet zo precies en door mensen verzonnen, de Joodse jaartelling is heel anders, net voor het jaar 2000 had je ook van die berekeningen, maar die uitdrukking bedoeld dat er bij de Heere geen tijd is zoals bij ons, maar stel dat je het precies weet, wat baat het u? Kies dan heden Wie gij dienen zult...
Als je hart stopt met kloppen is het voor jou eeuwigheid.
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.