Wachten in herinneringsgraf

Redactie Refoweb | Geen reacties | 26-09-2023| 08:03

Vraag

"Hoe zal het zijn als ik haar weer terug zal zien, want daarvan ben ik overtuigd. Onze overleden dierbaren wachten in het herinneringsgraf (Johannes 5:28) tot zij Jezus' stem zullen horen en weer tot aards leven zullen worden opgewekt. Ik geloof niet dat overledenen naar de hemel gaan, dat is nooit Gods bedoeling geweest. "Stof ben je en tot stof zul je terugkeren"(Genesis 3:19). Onze dierbaren gaan wij terugzien op deze aarde."

Ik kreeg dit stukje onder ogen. Zit hier een kern van waarheid in?


Antwoord

Nee, zelfbedachte kolder (hij/zij zegt ook: "ik geloof...") door Bijbelteksten uit hun verband te rukken. Het lichaam sterft, maar de ziel gaat naar zijn eeuwige bestemming. Bovendien is de hemel -en straks de nieuwe aarde- niet voor "onze dierbaren", maar voor hen die door het geloof met Christus verbonden zijn.

Meer informatie kun je lezen in de artikelen met de tag 'Nieuwe hemel en aarde'. 

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2820 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Heiligmaking en strijd tegen zonde

Kunt u uitleggen hoe het nu precies zit met de heiligmaking en de strijd tegen de zonde? Ik vind het heel moeilijk als ik bij mezelf kijk. Aan de ene kant ben ik bang dat ik vecht uit angst om afgehou...
Geen reacties
25-09-2005

Tot voor kort nooit in God geloofd

Ik ben vijftien jaar. Ik heb tot voor kort nooit in God geloofd. Toch zou ik dit willen sinds een paar dagen. Maar ik heb twee problemen, want ik heb me nooit echt goed gedragen tegen Hem. Ik heb bijv...
2 reacties
25-09-2015

Synagoge in Budapest

Op de grote synagoge in Budapest zag ik een achtpuntige ster. Waar verwijst deze ster op een synagoge naar? Kunt u mij daar meer over vertellen?
Geen reacties
25-09-2015
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag