Trouwen en belijdenis

Redactie Refoweb | Geen reacties | 19-05-2023| 08:04

Vraag

Ik weet niet of dit overal is, maar in de meeste kerken moet je belijdenis gedaan hebben, wil je trouwen. Maar is dit geen verkeerde gedachte? Want belijdenis is omdat je ja wil zeggen tegen God, dat je voor altijd met Hem wil leven. En dat wil je in het openbaar laten weten. Nu lijkt het zo van:  ik moet belijdenis doen want ik wil trouwen. Is dat niet raar? Zo is belijdenis toch niet bedoeld?


Antwoord

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2816 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Bestaan van het dodenrijk

In een evangelische gemeente hoorde ik eens over het bestaan van het dodenrijk, met teksten als “Hij heeft de gevangenis gevangen genomen.” Een vrije vertaling van Openbaring 1: “Ik heb de dood en het...
Geen reacties
18-05-2009

Disco

Hoe kan ik aan mijn vrienden uitleggen wat er verkeerd is aan een disco?
Geen reacties
18-05-2003

Kerkverband zoeken

Mijn man en ik zijn alweer enige tijd getrouwd. Mijn man is afkomstig uit de PKN, ik uit de Gereformeerde Gemeenten. Na ons huwelijk hebben we besloten om ons aan te sluiten bij de Ger. Gem. in onze n...
23 reacties
18-05-2010
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag