Mechelse bijbelvertaling

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Hoe valt de zogenoemde Mechelse bijbelvertaling te duiden, zowel voor wat betreft betrouwbaarheid als andere aspecten?

Antwoord

De GBS wijst ons op dit heldere verhaal in het RD: 'Mechelse Bijbel ‘ruikt’ naar Statenbijbel'. (Of via Digibron). Lukt het niet om het artikel te lezen, laat het ons dan weten via vragen@refoweb.nl .

1 reactie
Samanthi
Bij een vertaling verlies je altijd iets, de meest zuivere vertaling? De vertaling die je het meest begrijpt? Het eerste doel is om mensen tot de Heere Jezus te brengen.
Zelf gebruik ik de youversionapp, daar kun je verschillende vertalingen vergelijken, soms wordt iets duidelijk als het net in een andere volgorde staat, dan denk je oh ja... Dat is het dus.

Ook heb ik een studiebijbelapp, daar kun je het op het Hebreeuwse of Griekse woord klikken en het woord uitdiepen, je kunt via het strongnummer nog verder zoeken. Dat is beter dat je richten op één vertaling, we hebben die middelen en kunnen die gebruiken.