Lichaamsbeharing weghalen

Redactie Refoweb | 3 reacties | 29-04-2022| 09:12

Vraag

Ik heb een vraag over lichaamsbeharing. Ik ben van mening dat de Heere de mens volmaakt geschapen heeft. Dus dat Hij alles met een reden heeft gedaan. Maar om me heen zie ik meiden die hun lichaamsbeharing weghalen (benen en oksels). Ik vraag me af: hoe kijk je hier naar vanuit een christelijk oogpunt?


Antwoord

Onder de tag 'Beharing' is daar meer over te lezen.

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2820 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
3 reacties
Boanerges
29-04-2022 / 20:00
Alles wat over dit onderwerp gezegd kan worden is “eigen interpretatie” Het wel of niet verwijderen van lichaamsbeharing is mode gevoelig en er worden geen bindende christelijke aanwijzingen daaromtrent gegeven. Doe dus vooral wat je zelf goed of mooi vind.
Samanthi
29-04-2022 / 22:43
Ik zie vooral mannen beharing op hun gezicht weghalen, iedere dag ;+)
kip
10-05-2022 / 12:26
vragensteller
volmaakt geschapen
in de zondeval alles kwijt gerakt

sommige hebben kale plekken,of vrouwen een baard of/en snor
sommige halen t weg
andre zeggen t heeft zo moeten zijn.....
k zou zeggen haal weg wat u in de weg zit.

ik ken n vrouw die haar snor moest laten staan van har vader,want dat heeft zo moeten zijn. ze had n groot complex.
maar vader schoor zich dagelijks,n baard was ''uit de boze''

joh 'volmaakt in Hem zit vanbinnen
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Jongen die negen jaar ouder

Is het slecht voor een meisje als zij een relatie begint met een jongen die negen jaar ouder is? Ik heb er zelf geen problemen mee, maar mijn ouders willen dat ik er mee stop. Terwijl andere volwassen...
1 reactie
29-04-2020

Ligging van dominees

Hoe kan het dat je bijvoorbeeld een paar dominees heel fijn vindt om te horen, terwijl daartussen toch zo'n afstand is in ligging? Zou dit alleen met gevoel/emotie hebben te maken of...? Kunt u hier i...
Geen reacties
29-04-2006

Cantatediensten en evensongs

Cantatediensten en evensongs zijn niet gebruikelijk binnen de gereformeerde gezindte. Althans, niet om die op zondag uit te voeren. Ik vraag me af welk standpunt ik hierover in moet nemen. Mag je als ...
25 reacties
29-04-2010
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag