Sneller in de hemel

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Wat ik begrepen heb is dat in de hemel geen pijn, verdriet, eenzaamheid, verval etc. meer is. Het is oneindig malen beter dan het leven hier op aarde. Wat mij tot de conclusie brengt van waarom zou je nog gezond eten, sporten, niet hard autorijden, etc. Immers hoe sneller je dood bent, hoe sneller je in de hemel bent. Zelfs euthanasie spreekt me dan wel aan. Raar of niet?

Antwoord

Ja, heel raar. Want wie zegt dat jij in de hemel komt? Er is namelijk ook een hel. En dat is géén plek waar je graag (snel) wilt zijn. Wie komen er in de hemel? Alleen degenen die door geloof en bekering verbonden zijn met Jezus Christus. Zonder geloof wordt niemand zalig en komt niemand in de hemel. En het wonderlijke is dat degenen die geloven (m.u.v. psychisch zieken) niet verlangen naar een zelfgekozen dood, maar vruchtbaar en dienstbaar willen zijn in Gods Koninkrijk en te leven tot eer van God. Zie ook deze artikelen: