Heidense feesten kregen christelijke betekenis

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik heb een aanvullende vraag naar aanleiding van de vraag: “Joodse feesten vieren in plaats van Kerst”. Volgens mijn informatie zijn de feestdagen in de 4e eeuw na Christus veranderd door Constantijn de Grote om eenheid te creëren in zijn rijk, vandaar dat de heidense feesten een christelijke betekenis kregen. Mijn inziens is toen in vervulling gegaan wat er staat in Daniël 7:25, namelijk dat er iemand zal komen die Gods wetten en tijden zal veranderen.

Mij lijkt het erg gevaarlijk om deze vermenging door te laten gaan, want dit kan toch niet Gods wil zijn? Als onze regering zou besluiten dat Kerst voortaan op Halloween gevierd moet worden dan gaan wij daar hopelijk ook tegen in. Wordt het geen tijd om dat ook te doen in deze kwestie?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Je bent verkeerd geïnformeerd. Zie voor verdere uitleg het artikel 'Een koning zal de tijden en de wet veranderen'.