Ontstaan van het christendom

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik ga al mijn hele leven naar een reformatorische kerk. Eerst met mijn ouders en nu, uit volle overtuiging, ook met mijn eigen gezin. Iemand die ik goed ken uit onze kerk heeft zich de achterliggende tijd verdiept in de klassieke talen en het Jodendom enzo. Nu is diegene ervan overtuigd dat de reformatorische kerken dwalen. Dat vind ik heel erg omdat ik wel geloof dat daar de waarheid is. Ik ben niet zo’n studiebol, ik geloof ‘gewoon’.

Om toch wat meer gespreksstof te hebben ben ik gaan lezen over het ontstaan van het christendom. Nu lees ik  bijvoorbeeld: “Na de mislukte aanslag op de staat zijn de joden en de christenen steeds meer hun eigen weg gegaan.” Wat betekent dit en waarom zijn er dan ineens twee godsdiensten?

Antwoord

Tja, iedere ketter heeft z’n letter... Maar je vraag begrijpen we niet. Over welke aanslag heb je het?

Wil je meer lezen over deze onderwerpen dan zou je hier kunnen kijken: