In Christus worden allen levend gemaakt

Redactie Refoweb | Geen reacties | 17-01-2022| 08:06

Vraag

Ik heb een vraag over 1 Korinthe 15 vers 22. Hier staat: “(...) zo zullen ook in Christus allen levend gemaakt wórden.” Een oprecht christen ís toch levend gemaakt door Christus die al gestorven ís? Staat “levend” hier voor “volmaakt”, of hoe moet ik dit zien?

Antwoord

De kanttekeningen bij de Statenvertaling zeggen het als volgt: "Dat is, opgewekt uit de doden. Want daarvan wordt hier gesproken, niet van de geestelijke levendmaking".

Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.