Onbijbelse droom

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Een vriend van me vertelde me het volgende. Hij kreeg in zijn pubertijd een droom, waarbij hij Jezus zag bij de hemelpoort. Mijn vriend vroeg waar de hel was en Jezus opende een deur en liet een lege ruimte zien. Maar deze ruimte is leeg, zei mijn vriend. Jezus antwoorde: denk je dat ik ook maar iemand verloren laat gaan? Mooie droom, maar mijns inziens niet geheel Bijbels. Anderzijds, God is almachtig en beschikt hier wel over. Wat moet ik hier van denken?

Antwoord

Laten we het maar kort houden. Dromen zijn bedrog. De Bijbel vertelt een andere verhaal. Zie verder onderstaande artikelen:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/tag/dromen

www.refoweb.nl/vragenrubriek/tag/hel