Job

Ds. W. C. Meeuse / Geen reacties

Vraag

Is Job na al zijn ellende en het verliezen van zijn geliefden, en zijn ontboezemingen in hoofdstuk 30, gevoelig geworden voor jong, vrouwelijk schoon (Job 31:1)? En is zijn ‘verbond’ met zijn ogen afdoende?

Antwoord

Of Job  gevoelig is geworden voor jong, vrouwelijk schoon, kan ik niet beoordelen. En of zijn verbond met zijn ogen afdoende is, evenmin. En of dit te maken zou hebben met geleden verlies is ook niet duidelijk. Mogelijk kan het lezen van het boek van dr. C. van Gelderen “De Hoofdpunten der zielsgeschiedenis van Job” wat vragen oplossen. Dat is hier gratis te bekijken.
(of download in PDF)

Ds. W. C. Meeuse

Lees meer artikelen over:

Job