Staande blijven

Redactie Refoweb | Geen reacties | 26-10-2018| 12:46

Vraag

De huidige ontwikkelingen in ons land en onze kerken geven mij de laatste tijd steeds meer zorgen over de (eind)tijd waarin we leven. Deze zijn tientallen jaren geleden reeds ingezet maar het lijkt wel steeds meer in een stroomversnelling te komen. Wat is er toch een geweldige geestelijke strijd gaande. Wat gaat de duivel ook in ons land en kerk geweldig tekeer, al is het dan in bijvoorbeeld het gewaad van het zogenoemde vrijheidsdenken. Zonde mag niet meer zonde genoemd worden maar wordt als norm verheven. En leven naar Gods geboden stuit op steeds meer weerstand.

Het postmoderne denken, het ik en mijn gevoel in het middelpunt en het materialisme lijkt ook hier en daar al diep doorgedrongen te zijn in de kerk. Hoe vaak wordt de Bijbel niet meer als gezaghebbend Woord van God gezien, maar als iets waar ik iets van vind en dan zelf bepaal hoe ik zaken interpreteer. Gelukkig mogen we weten dat het God niet uit de hand loop en dat de Heere Jezus gezegd heeft dat Hij alle macht heeft in de hemel en op de aarde.

Maar de vraag komt steeds meer bij me op: hoe blijf ik staande te midden van al deze ontwikkelingen? Het is overal om ons heen en ook ik ben een kind van mijn tijd. Hoe blijf ik in Christus? In ieder geval niet in eigen kracht.


Antwoord

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2820 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Stemmetje

Aan evangelist Van Dooijeweert. Ik ben een vrouw van 34 jaar, getrouwd, kinderen. Opgegroeid in de Ger. Gem. en omdat we veel verhuisd zijn heb ik in veel Ger. Gem.-gemeenten gekerkt. In mijn huidige ...
2 reacties
25-10-2012

Kan het zijn dat je demonisch belast bent, maar toch voelt en mag weten dat je een kind van God bent? Kunt u dit onderbouwen vanuit de Bijbel?

Kan het zijn dat je demonisch belast bent, maar toch voelt en mag weten dat je een kind van God bent? Kunt u dit onderbouwen vanuit de Bijbel?
Geen reacties
25-10-2008

Fout dreigt openbaar te worden

Bij mijn stageopdracht voor de Pabo heb ik op een basisschool een grote fout gemaakt. Behalve de stageschool weet niemand ervan. Nu gaan medeleerlingen van mij naar hetzelfde stageadres en ik ben bang...
3 reacties
25-10-2021
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag