Romeinen 9 en de uitverkiezing

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik loop met een paar vragen over de uitverkiezing en hoe ik dat precies moet zien. Ik kwam op de website benikweluitverkoren.nl terecht en daar staan naar mijn mening wel een aantal goede zaken op. Alleen miste ik net de vragen op die site waar ik mee liep om een compleet beeld te krijgen van de uitverkiezing.

Het gaat over Paulus’ uitspraak over de pottenbakker uit Rom. 9. Hoe moeten we die zien? En de tweede vraag gaat over de Farao. Paulus zegt ook in Romeinen 9: “Want de Schrift zegt tot Farao: Tot ditzelve heb Ik u verwekt, opdat Ik in u Mijn kracht bewijzen zou en opdat Mijn naam verkondigd worden op de ganse aarde.” Verder gaat het over vaten des toorns, tot het verderf toebereid, Romeinen 9:22. Hoe moeten we dit alles zien w.b.t. Rom. 9?